ja,tänk om det va så lätt..

Anhåller härmed om att få sluta som vuxen, jag har beslutat mig för att återgå till åtta år, med de skyldigheter som ingår i detta. Jag vill kunna gå till MCDonalds och tro att jag sitter på en fyrstjärnig restaurant, jag vill  kunna låta pinnar segla ikapp i en bäck, och jag vill kunna bygga slott av gamla kartonger. 

Jag vill kunna tro att nonstop är roligare än pengar eftersom man faktiskt kan äta dom, jag vill sitta under en stor ek med några kompisar och sälja saft till förbipasserande en varm sommardag.
 

jag vill återvända till en tid då livet var enkelt att leva, då det mesta handlade om färger och pluttifikationstabeller, fåniga ramsor, och vädigt lite bekymmer, eftersom du inte visste vad du inte visste och du brydde dig iallafall inte om det.

 Du kunde vara glad eftersom du var lyckligt ovetande om allt som kunde göra dig orolig eller bekymrad. 

Jag vill kunna tro att världen är ett enda stort nöjesfält, att alla människor är pålitliga, goda och ärliga.
 

Jag vill kunna tro att allt är möjligt, jag vill kunna blunda för sånt som är krångligt och besvärligt, jag vill kunna bli glad och uppspelt över småsaker, jag vill leva enkelt och lätt igen.

Jag vill inte att min dag ska bestå av datorhaveri, berg av pappersarbete, deprimerande nyheter, försöka att överleva flera dagar varje månad än det finns pengar till, räkningar, skvaller,sjukdom, och förluster av nära och kära.

Jag vill tro på leenden, kramar, snälla ord snöänglar och fantasi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0